dinsdag 19 juni 2012

Exclusieve beelden mysterieuze structuur in Baltische Zee


Ocean X Team dook naar beneden naar het cirkel-vormige voorwerp in de Baltische Zee en zagen iets wat ze nog nooit eerder gezien hadden. Eerst dachten ze dat het gewoon een steen of rots was, maar naar verdere bestudering van het object leek het eerder op een grote paddenstoel, dat zo'n 3-4 meters boven de zeebodem uitstak, met afgeronde kanten en ruige randen. Het object had een eivormig gat in de top als opening. Ook vonden ze op de top van het object vreemde stenen cirkel formaties, die er bijna uitzagen als kleine openhaarden. De stenen waren ook bedekt met iets wat op roet leek.

"Tijdens mijn 20-jarige duik carrière - zo'n 6000 duiken - heb ik nog nooit zoiets gezien. Normaal gesproken branden stenen niet. Ik kan niet uitleggen wat we zagen, en ik ben daar naar beneden gegaan om vragen beantwoord te krijgen, maar ik kwam terug met nog meer vragen", zegt Stefan Hogeborn, een van de duikers van Ocean X Team.

Het pad naar het object zelf kan het best worden beschreven als een startbaan of een afdalend pad, dat op de zeebodem is afgevlakt met het object aan het einde van de baan.

"Eerst dachten we dat dit slechts steen was, maar dit is iets anders. En omdat er nooit geen vulkanische activiteit is gerapporteerd in de Oostzee, maakt dit de vondst nog vreemder. Als leken kunnen we alleen speculeren hoe dit is gemaakt door de natuur, maar dit is het vreemdste dat ik ooit heb ervaren als professionele duiker", vervolgt Peter Lindberg, een van de oprichters van Ocean X Team.

Op dit moment onderzoeken wetenschappers de monsters van het cirkel-vormige object, en experts in sonar beeldvorming zijn de gegevens aan het verwerken van het object, nu maar hopen dat er snel meer duidelijkheid is over dit mysterieuze object.



Vertaling: Suzanne EarthWatcher

Geen opmerkingen:

Een reactie posten