De reguliere televisienetwerken trekken steeds minder kijkers. CNN gaat aan kop in deze neerwaartse spiraal, meldt TVNewser.
Nieuwszender CNN trok in de maand maart ten opzichte van vorig jaar de helft minder kijkers. Op internet kon het netwerk rekenen op 21 procent minder publiek.
De exodus treft niet alleen CNN. De oude kampioen zwaargewicht Fox News ‘was niet immuun voor dalende kijkcijfers in de maand maart en het eerste kwartaal van 2012’. In de maand maart wist Fox News in vergelijking met vorig jaar 17 procent minder publiek te trekken.
Occupy-beweging
Dit is wat er gebeurt wanneer je verslaggeving niet overeenkomt met de realiteit waar de kijkers mee worden geconfronteerd wanneer ze uit het raam kijken, stelt Business Insider.
CNN besteedde vrijwel geen aandacht aan de snel groeiende Occupy-beweging en protesten tegen de Tea Party. De nieuwe wet die stelt dat Amerikaanse staatsburgers zonder reden voor onbepaalde tijd mogen worden vastgehouden verscheen niet op primetime in de journaals.
Oorlogsmoe
Wellicht zijn de kijkers doodmoe van steeds dezelfde nieuwsberichten over Kim Kardashian en Lindsay Logan en duidelijk wordt dat het publiek oorlogsmoe is en de incoherente, holle oorlogsretoriek van CNN in het Irandebat niet langer pikt.
Mogelijk walgen de kijkers van de verslaggeving van CNN over de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Politiek lijkt een sport te zijn geworden; het gaat enkel nog om de special effects en ‘analyse’ terwijl objectieve journalistiek ver te zoeken is.
Het publiek van CNN lijkt plotseling te hebben besloten geen nieuws meer te consumeren. Ze zoeken het zelf op het internet. Ze wenden zich tot onafhankelijke nieuwssites en elkaar, ze delen wat ze vinden.
Misschien hebben de kijkers je niet langer nodig, CNN.
Bron: Businessinsider.com & Niburu.nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten